Ranomafana

28 september 2016 - Antananarivo, Madagaskar

goed werkend WiFi blijft lastig, de bedoelingen voor een reisblog waren goed, de uitvoering blijkt helaas wat lastig. Vandaag hebben we een mooie t ocht door het Ranomafama national park gemaakt. Een pittige tocht maar heel succesvol wat het spotten van dieren betreft: we hebben 4 verschillende lemuren soorten gezien, in het wild dus toch wel bijzonder. Naast onze vaste reisbegeleider Theo, hebben we met een locale gids gewandeld die op haar beurt geassisteerd werd door enkele jonge jongens die de dieren gaan spotten. Waar ze erg goed in zijn. De gidsen zijn uit het dorp, een slimme manier om ze te betrekken bij de natuur, het belang voor het toerisme en dus het profijt wat de lokale bevolking kan hebben. Theo heeft overigens geassisteerd bij de documentaire die David Attenborough gemaakt heeft van Madagascar, hetgeen iets zegt over zijn kwaliteiten als kenner van de natuur en als spotter. Hij kan alle vogelgeluiden imiteren en ze zo lokken, wel grappig. Hij heeft als geschenk van het team van David Attenborough een safarivest gekregen met achterop geborduurd een mooie vogel en de tekst Bird Nerd.

1. Betsy en Nabil:
    28 september 2016
    Mathilde en Ell
    Ondanks de slecht WiFi die jullie hebben , kunnen wij het toch wel volgen op dit reisblog wat jullie ervaren in Madagscar .
    Erg leuk !
  2. Kees:
    28 september 2016
    Hoi Ell en Mathilde,

Ik zie dat jullie naast ogen voor de natuur, ook nog steeds mooie plaatjes van de 'lokalen' kunnen schieten.
  3. Christine&Frans:
    30 september 2016
    Jullie boffen wel met Theo. Sir David Attenborough is met zijn stereotype stem "de" natuurdocumentaire maker bij uitstek. Hem te mogen assisteren betekent natuurlijk een leermeester bij uitstek. Wij hebben met heel veel plezier velen van zijn natuurdocumentaires al dan niet op de BBC bekeken. Wij genieten ondanks jullie gebrekkige WIFI van de reisverhalen.
  4. Loes Chevalier:
    1 oktober 2016
    Hoi dames,
    Ik lees jullie verhalen met plezier en ik begrijp dat het genieten is voor jullie in Madagaskar.
    Prachtige foto's trouwens!!!!
    We genieten met jullie mee.
    Liefs,
    Loes